tisdag 25 oktober 2016

Nästan helt klart...

... i det gamla huset, i Åsa alltså.

Igår tog jag ut en semesterdag. "Livet kom emellan" som chefen sa när jag ringde och talade om att jag fattat beslut åt mig själv att få ta ut en semesterdag. Det kändes väldigt bra! Det har varit lite mycket det sista.
Väldigt roligt det mesta, men mycket!

På morgonen åkte jag till Frillesås Lantmänoch köpte plast att slå in den vita soffan i.

Den där vita soffan!! Den är ju så himla fin och skön att sitta i och allting.
Men den känns alldeles för STOR för min sal! Tre meter lång, svängd, av Howard-typ.
Konstig bild, fin soffa:-) JAg vill gärna ha den, men har svårt att få plats.

Det kan hända att jag ställer den i salen ändå men först ska den få bo i vindsrummet.
Där ska jag göra filmrum åt pojkarna, barnbarnen alltså.
Det blir jättemysigt med stor soffa och stor TV där.

Nåväl, det var lite kvar att packa och mamma kom och hjälpte och sällskapade en stund och sen kom bror Anders och bar ut allting till släpet.
Hans folkabuss blev också full.
Asså, jag som tyckte att det bara var ett par småsaker kvar!
Vi ställde allt i snickeriet så länge. Jag får gå och hämta en låda i taget och packa upp.

Men det roligaste av allt var ändå att få börja elda i kaminen! Jösses så mysigt!!
Sotarn var förbi på gården på eftermiddagen och godkände allt som Skorstens-Lars fixat.
Han instruerade mig hur jag ska göra när jag eldar första gången.
Sätta av några timmar och elda upp den ordentligt så att färgen blir ordentligt inbränd.
Sätta tvärdrag för att få ut oset.

Anders peppade att börja elda med detsamma. Han tog tag i att spänta stickor och visade hur spjället o sånt funkar. Tjohooo, så kul!

Det blev lite osigt i nån timma först innan spissvärtan var ordentligt inbränd, men sen!!
Jag la på några klabbar och ställde tvärdrag i salen och åkte iväg till tippen medan det värsta oset var.

SÅ himla gött att sitta och mysa vid brasan! Och så varmt det blir!
Love it!

Det sista jag gjorde igår kväll var att stuka till ena foten riktigt ordentligt. Trampade fel när jag sprang i trappan och drog till nåt så in i vassen på utsidan vristen. Det gör rätt ont faktiskt. Lite lite bättre nu på morgonen än igår kväll. Men svullet och svinont i vissa lägen.

Tror det var ett tecken. Slow down liksom, haha!!

Hoppas det hinner gå över till på lördag. Då ska vi flytta för Amanda och Daniel när de blir Tjörnbor.
Ska bli så kul!!

Idag blir det kontoret i Götet och tänk att det ska bli riktigt skönt att få sitta ner hela dan och bara vila.
Och vara finklädd.
Och sitta still och prata med goa arbetskompisarna och kunderna.

Man har det för himla bra!


Inga kommentarer: