lördag 4 april 2015

En annan tröja..

..som jag stickade förra året är svärsonens Óroi. Även den från isladströjeboken.
Gillar verkeligen (som Petra säger) det isländska garnet från Istex och de isländska mönstren.
Det är så himla enkelt att sticka på det sättet.
Och fort går det ju också med de lite tjockare garnerna.
Óroi är stickad i Alafoss Lopi som är ännu tjockare än Lett Lopin. Stickor 5 har jag för mig att jag hade. Tror att det var rekommenderat stickor 6 men jag stickar ju lite löst.
Swish, så var den klar:-)
Själv tyckte jag nog att ärmarna blev liiite i längsta laget (en ovana jag har faktiskt, att sticka ärmarna liiite långa..) Men svärsonen tyckte det bara var bra med lite längd:-)
Snäll svärson!


Japp, det var en kul tröja att sticka. Och snyggt med det där tweediga garnet tycker jag.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Nu är jag halvvägs till affären, måste nog ha dendär boken och lite tjockt, snabbstickat garn!:-)
Snygg tröja och hellre för långa än för korta ärmar!