måndag 23 mars 2015

Mera stickning

Olle fick också en islandströja. Såklart!!
Kambur heter mönstret. Erkänn gullig! Här sitter Olle i sin Kambur med sin bästa vän A.
A är Olles idol. Han pratar mycket om A och även om As mamma E. De betyder mycket för honom. Lille hjärtat!!


Alla skulle ju få varsin tröja. Det måste vara rättvist! (eller, det är så roligt at ha nån att sticka till) Först ut var Lukas. Han fick en Nost, även den i Lett Lopi som jag egentligen tänkt till mig själv, men den blev så himla stor för mig.


Julia fick en annan tröja som jag egentligen stickat till mig själv. Den var lite lite för tight tyckte jag. Har tyvärr ingen blid på den färdiga tröjan, men så här var det när jag stickade den. Sol och varmt:-)
Bilden är tagen 17 maj 2014.
Mönstret tog jag från traditionella fiskartröjor och Bonderöven. Han har varit modell för många tröjor:-) Den här blev stickad i Sandnes alpacka. Jag köpte på mig en massa när en butik nere i Frillesås skulle lägga ner. Ett riktigt kap! Ljuvligt garn!

Well, fortsättning följer:-)


Inga kommentarer: