måndag 20 januari 2014

20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film...

Asså, jag är skitsugen på att spela Countess of Grantham,Violet Crawley i Downton Abbey. Spelad av Maggie Smith. En helt underbar roll. Hennes dräpande repliker skulle vara väldigt roliga att få göra. Och i den miljön också!


Annars skulle jag inte ha nåt emot att spela Amanda i The Holiday heller:-) Trevlig motspelare....


En annan spännande roll är Gemma Teller Morrow i Sons of Anarchy spelad av Katey Sagal som nog alla känner igen från "Våra värsta år", eller "Married with Chrildren" som den hette i orginal.
En riktig tuffing är hon, Gemma.


Kul med den serien är att inte alla är purunga och rynkfria. Det är de "äldre" som spelar de mest utmärkande rollerna tycker jag. Sen finns det såklart en ung söt kille som spelar huvudkaraktären som allt egentligen handlar om, men som sagt, de riktigt spännande karaktärerna är spelade av mer mogna och erfarna skådisar.
Förutom Katey är mina favoriter
Ron Perlman som Clay
Mark Boone Junior
Tommy Flanagan som Chibs
Kim Coates som Tig
för att inte tala om Ryan Hurst som Opie

Inga kommentarer: