torsdag 16 januari 2014

16. Kolla! Här är en bild från mitt sovrum


En packe böcker i varierande kategorier.
Jag måste alltid läsa innan jag somnar. "Ska bara läsa en rad" säger jag till sambon. Även när det är mitt i natten, efter en fest och även om jag är superdupertrött.

Här blandas stickböcker med romaner, tränings- och kostböcker med romaner och biografier.

Just nu läser jag Mitokondrierna och sköldkörteln av Helena Rooth Svensson. Mycket intressant och lärorikt. Undrar om jag vågar de ett ex till min läkare…. Han behöver verkligen läsa den.

Den andra som jag också läser nu är Mississippi av Hillary Jordan. Lättläst och lite spännande om en familj på en bomullsfarm i Mississippideltat under tiden för andra världskriget.

Varje morgon när jag bäddar sängen längtar jag tills jag ska få gå ock lägga mig igen. Jag ääääälskar min säng!
Å andra sidan,…varje kväll när jag går och lägger mig längtar jag till morgonen när jag ska få dricka min goda kopp kaffe igen.

Jodå, sådär går livet on and on and on…

Måste visa fällen också. Jag och sambon sätter varje morgon våra små fossingar på varsin underbart mjuk fårfäll.
Det är två av  Fale Artuts värmlandsfår som fått ställa upp med fällarna. 
Livskvalitet!
För oss då alltså. Fåren har väl ingen vidare kvalitet längre.. åtminstone inte livs-…



Inga kommentarer: