söndag 25 augusti 2013

Skogen får helt enkelt vänta

Hela veckan lång längtar jag efter helgen för att få tid att åka ut i skogen. Jag vill så gärna hitta en bra skog fullproppad med kantareller och det tar ju lite tid att leta upp en sån. Jag tänker mig att jag kör inåt landet och hittar en perfekt lagom mossig blandskog som ingen annan går i.


Men så kommer det en massa annat emellan.
Solen tex.
Igår var det kanonsommarväder här. Och då är man ju tvungen att utnyttja den och sola på sommarfärgen. Jösses vad man bleknar fort!
Så skulle det handlas lite och så skulle det kollas på ett hus.
Vi är ju agenter för lilla E och D och Olle. De ska ju flytta neråt och med jämna mellanrum dyker det upp lämpliga objekt som jag o sambon gärna åker och kollar in. Även vännerna J & J är också agenter så vi brukar  hjälpas åt med letandet och tittandet.
Nu är det ett hus på g i Onsala. Och faktum är att det är så intressant att ungdomarna bestämde sig för att flyga ner idag för att gå på visning själva i morgon förmiddag.

Oooo vad kul det ska bli! Att träffa Olle:-)
Nä, skojar! Det är väldigt roligt att träffa dem alla tre såklart och att se vad de tycker om huset.

Så, det blir ingen skog idag heller. Dessutom är det kanonväder idag också så om en stund blir det solstolen:-)

Igår var jag även hos mamsen ett par timmar för att ladda igång hennes nya telefon. Hon ville ju ha en musikspelare att ha med sig när hon är ute på promenad, så att det blir lite roligare att motionera liksom.
Och även när hon står ute och målar och sånt så är det ju bra itsället för att släpa ut radion eller cd-spelaren. Bästa alternativet var en smartphone. Hennes gamla mobil är ju väldigt gammal dessutom.
Det blir lite nytt tänk för henne förstås med den nya, men hon är inte bangen utan kastar sig in i instruktionerna med glatt humör.

Well, i alla fall så fick vi laddat ner Spotify, Sveriges Radio-appen och Facebook. Så nu klarar hon sig ett tag:-)
Hon fick lära sig hur man gör spellistor på datorn och gör dem tillgängliga off-line. Och hur man laddar ner radioprogram från SR.

Det är allt rätt spänstigt av en 79 och ett halvt-årig dam att helt oförskräckt ta till sig allt detta nya.
Bra hjärngympa också!

Nä, så skogen får vänta ett tag till.
För idag när jag solat klart på förmiddagen och hämtat ungdomarna på eftermiddagen vill jag ju inte åka iväg från Olle!!!
Det ska bli så mysigt att gosa med honom igen!


Funderar på att ta ut en semesterdag snart så att jag får åkt iväg på den där skogsrundan. I år!
Jag har ju några dagar att ta ut sedan jag hoppade in och jobbade på sommarsemestern.

Två dagar får jag nog ta ut. För jag har ju lovat lilla J och lilla A att vi ska åka till Ullared nån dag i sommar. Och snart är ju sommaren slut, så det är hög tid.









1 kommentar:

Cecilia sa...

Egentligen är det ju ett lyckligt liv när man har roliga och viktiga saker att göra så att man inte hinner med allting. Men jag tror du gör helt rätt i att ta en dag till en skogsutflykt, det är så bra för själen med susande träd. Och kantareller!
Han växer fort, lille Olle, och så söt!
Mycket spänstigt av din mamma att kunna ta in sådana instruktioner, det kan ju vara jobbigt för betydligt yngre människor!