lördag 17 augusti 2013

Hjärtfilten avancerar


Nä, den ser inte så himla snygg ut här men den ska ju blockas  o så vet ja!
Än så är det långt till den är färdig. Men det är en avkopplande och enkel stickning så det kommer säkert att gå undan nu när jag tagit upp den igen efter sommaruppehållet.

Idag är det strålande underbart sommarväder igen.
Jag satt ute en stund i solstolen men kände att det sökte mig liksom. Så nu sitter jag inne i svalkan och stickar.
Tidigare idag har jag:
- Gått upp kl 8
- stickat och fikat till morgon-tv
- pratat med min syster M som ringde. Väldans trevligt!
- varit i skogen och kollat efter kantareller. Hittade en. Ja det är säkert! En enda!!!
- stannat vid vägen och plockat med mig ett gäng rönn-grenar att ha till dukningen ikväll
- Varit i Frillesås och handlat ett par småsaker som fattades inför lilla kräftskivan ikväll
- Upptäckt att vi visst inte hade fått med räkorna som vi trodde att vi beställt (och som vi trodde var med    
  i påsen som vi hämtade på Hjuviks fisk igår efetrmiddag....Jäkla tur att jag kollade. Ch gillar inte
  kräftor och var lovad räkor istället.
- Varit på fiskbilen i Åsa för att köpa räkor - de var slut
- Varit tillbaka i Frillesås på den fiskbilen där räkorna också var slut
- Variti Kungsbacka på Hjuviks fisk där de (naturligtvis) hade räkor. Det är en bra fiskbil den!
- plockat  av smultronen i växthuset. En hel liten skål igen.
- letat efter mina superslappa cykelbyxor som egentligen är ett par avklippta tights från HM.
- knött ner mig i mina största shorts och lämnat knappen öppen för att slippa kvävas
- solat i en halvtimma

Och nu sitter jag alltså i soffan i lagom tvärdrag och stickar och lyssnar på ett superintressant inlägg i P1:s Medierna.
"Medierna om attacken mot Avpixlat och fulmedias metoder" är rubriken. Very intresting i must say!!




Inga kommentarer: