söndag 21 juli 2013

La familia


Så mysigt vi har det!
Vi bara umgås och pussar och snusar på Olle mest hela dagarna.
Liten recap: 
Torsdag:
Jag satt vid datorn från morgonen ända till kl halv fem när Olle och hans föräldrar rullade in på gården.
Då blev det fart på mormora minsann!!
Han hade varit så duktig hela resan från Stockholm och var duktig och låg och lekte i sitt gym medan vi åt vår kvällsmat:-)
Här snackar han med sin pappa.



















Vi åt supergoda hamburgare som extramorfar gjort. och så slötittade vi lite på TV, men sen var alla så trötta så vi gick i säng i skaplig tid. Det skulle ju bli en rätt tidig dag på fredan.

Fredag:
Jag fick sätta klockan för att vara säker på att komma upp i tid. Så här på semestern kan jag lika gärna vakna halv sju som halv tio:-)
Efter bunkring på bageriet åt vi frukost och precis som vi var klara att gå iväg kom städerskan.
Carolines på Carolines Änglar och hennes systerson Alex som är semestervikarie.
Alla utom D promenerade upp till mormor. Gammelmormor för Olle:-) D tog bilen. Inte för att han är lat alls utan för att han skulle fortsätta till Kungsbacka sen för att handla lite.
Mormor blev jätteglad att vi kom sådär apropå, fast hon inte var klädd eller hade förberett nåt åt oss:-)
Vi fikade och satt ute på baksidan där det var svalast och pratade och hade det mysigt.
Sambon fotade Olles tigertofflor.



















Ja, de är så små så man behöver verkligen zoomobjektivet, hihi!

D åkte iväg för att handla och fick vända i Kba eftersom plånboken låg i skötväskan som han lämnat hos E.
Sambon gick hem vid elva när städningen beräknades klar och jag o E stannade en stund hos mamma.
Sen promenerade vi tillsammans en bit. Mamma följde bara med en bit. Hon har fortfarande lite ont i foten hon bröt tidigare i våras. Dock inte värre än att hon klipper gräset själv och grejar i trädgården var och varannan dag...
Kl två kom vännerna E & C med lille A och J & J och hälsade på. De skulle bara komma ner och titta på underverket och fika men blev kvar till kl sju. Så himla trevligt!! Det är väldigt mysigt att få umgås med de här trevliga ungdomarna!
Fikan tog vi på stranden.



















Olle trivdes i skuggan.
Sen gick vi upp till oss och och "hängde" som man säger nu för tiden.
Först var ddet lite herr- och damsida, som man hade förr i världen. Flickorna för sig och pojkarna för sig.






































Ja, sambon verkade trivas med flickorna.
Men sen blandade vi.



















J&J hade bjöd på medhavd, hemmabryggd öl. Jättegod!!
Alvar trivdes big time.
Världens gladaste bebis!
Och (näst) sötaste!



















Ja, det var en riktigt mysig dag!
Till kvällen grillade sambon jättegoda tjocak korvar från Kvantum  Kba, rekommenderas!
Vi åt framför TV:n där nere där det var svalt och skönt.
Olle somnade som en sten i föräldrarnas säng i det svala rummet kl halv åtta.
Han låg och log i sömnen och ville inte vakna fast hans mamma försökte locka honom med fulla skafferier :-)

Lördag:
Oj vilken morgon!!



















Strålande sol, kristallklart vatten och alldeles lugns på havet.
Jag tog kaffet med mig och gick ner och tog ett dopp.
Det var svalt och helt klart!
Två huvuden guppade en bit ut. Det var grannarna L och B som låg och njöt och småpratade.
Såg roligt ut:-)

Svärisarna skulle komma fram på eftermiddagen och vi behövde proviantera så jag körde ner till Hajen i Varberg och handlade på oss en massa sånt där som mat, snacks, goda ostar, grönsaker  mm  mm. Och ett paket blöjor.
Jag kunde inte låta bli! Det är ju så roligt att få köpa blöjor:-)

Eftermiddagen tillbringades i köket. Jag tyckte ändå det hade blivit lite mycket sol så det var bara skönt.

Vid halv tre mullrade A-L och K in på gården. De kom åkande på sin Yamaha.
Så himla coola!!
Och jag vimsade bara omkring och glömde totalt bort att fota!!
här är en gammal bild på A-L.
Hon har en ny ännu coolare jacka nu, men man får i alla fall en känsla:-)



















Vi fikade. De badade. Vi åt middag och ungicks och lekte med Olle och myste.
De är väldigt trevliga och goa. Jag är så glad att vi har det mysigt ihop, även vi föräldrar.

Jag drack kaffe alldeles för sent så i sängen ville kroppen inte somna fast klockan car nästan tolv när jag gick och lade mig. Jag var tvungen att spela Candy Crush en lång stund.
Jag klarade nästan 35:an. Det sket sig när jag var upp e i 329 000 poäng. Bara drygt 20 000 ifrån!!!
Grrrr.

Inga kommentarer: