fredag 12 juli 2013

Första veckan


på semestern har snart gått och det har varit en riktigt bra vecka.
Vackert väder hela tiden med sol och bad. Precis vad man behöver!

Det har varit lite svalt i vinden några dagar men det gör inget.
I måndags när vi var ute och åkte båt njöt A på detta sättet  av turen:-)

På kvällen körde jag hem A till Borås och kom hem lagom till Lotta på Liseberg.
Sådär tycker jag. Börjar bli lite same same...

Tisdag tillbringades på altanen och till middag grillade vi goda korvar från Lidl.
Ja hör och häpna! Även sambon åt glatt och tyckte det var gott.
Underbar underhållning från Skansen. Håkan Hellström äger!!!

Onsdag var lite halvmulen och det gjorde inget för jag var såååå trött!
Fråga mig inte varför!
Läste bok hela dagen och försökte hitta lä för den byiga vinden.
Men det var kallt i kom-och-gå-solen även med heltäckande klädsel, så det blev soffan hela eftermiddagen. Vad jag minns var det inget särskilt på TV, men jag minns at jag låg i soffan och slötittade på kvällen.
Ingen stickning på några dar. Har liksom inte haft lust, och då behöver man inte:-)
De äter inte bröd där de ligger som jag brukar säga, hihi.
Och just som jag skriver detta så kollar jag på stickningen och tänker att idag blir det nog några varv på den beige alpacka-silke-tröjan.

Och igår då var det ju strålande väder igen och jag låg på stranden hela dagen.
Med avbrott för en tur till affären och biblioteket.
Jag fick lämna tillbaka Dikt i maskor som mamma lånade åt mig för åtta veckor sedan:-)
Hoppas de trycker en ny upplaga snart, för den boken vill jag äga själv.

Lästa böcker:
Det bästa av allt av Rona Jaffe
Lättläst underhållning och ett tidsdokument av New York 1952


















Ett litet snedsprång av Denise Rudberg
Lättläst av deckartyp. Lite tarvligt språk emellanåt kan jag tycka, men helt OK ändå.
Typiskt lättätet i hängmattan eller på stranden:-)
Författarinnan hävdar att hon skapat en ny genre som hon kallar för Elegant Crime.... well, jag vet inte, så himla elegant skrivet är det dock inte.... Men ändå inte värre än att jag påbörjat del två i serien:-)


















Och så har jag en bok på nattduksbordet också som jag läser ett par sidor i varje kväll innan jag somnar:
Karin Hjulströms  Hitta vilse.


















Underhållande om journalisten Frida Fors som hon även skrivit om i Finns inte på kartan.
Det får inte vara för spännande,  utan lite lagom småputtrigt, annars kan jag inte somna:-)

Igår på stranden lyssnade jag på tre sommarprogram :
Henrik Lundqvist - lite långsamt och småtråkigt tyckte jag..
Pelle Holmberg, svampexpert och biolog - mycket bra program, intressant, roligt och gripande.
Annika Hagström - riktigt bra, intressant , roligt och gripande.

Idag ligger havet helt lugnt och det ser ut att bli en strålande dag igen. Får nog ge mig och kleta på solskyddskräm idag.... Det blev lite väl bra press på ryggsidan igår.

Idag är vi bjudna på sen lunch hos vännerna i Krokvik. Om det inte blåser upp för mycket blir det säkert på havet.


1 kommentar:

Cecilia sa...

Det där ser skönt ut!
Ibland längtar jag efter havet...