lördag 8 juni 2013

Goa möten

Häromdagen fick jag äran att träffa yngsta dotterns svärisar. J och K bjöd på lunch hemma i sin trevliga lägenhet i Kviberg och jag och L samt svärisarna S-O och N fick träffas.
Väldigt trevligt. Jag och N klickade direkt. Hon är faktiskt lite lik J i energin. Livlig och pratsam och glad. Väldigt söt. Pappa S-O lite mer "sansad" om man säger så, haha. Väldigt rara är de i alla fall och man ser att K trivs i sina föräldrars sällskap. Värmande!
Vi besämde att jag ska komma upp till Värmland och hälsa på fram på sensommaren. Då ska N och J visa mig alla fina ställen och så ska vi gå på loppisar.

Ett annat gott möte hade vi här hemma igår. Vännerna, tillika grannarna, L o P kom över på en bit mat och som vanligt blev det en väldigt trevlig kväll. Mycket roligt prat och skratt.
Och jag blev så stolt när L, som är designer, tyckte att min Saga tröja var jättefin!!
Mallig!!
Vi åt goda fiskspett med havskatt och lax på som vi köpt på Hjuviks fisk  i Kungsbacka. Supergoda. Vi grillade på brikettgrillen med blötlagda hickorybitar som gjorde väldigt god röksmak. Saffransrisotto och saffransaioli till det blev supergott.
Mätt som en plätt la man sig nöjd:-)
  




























Idag blir det påmastning med brorsan nere i Bua. L har fått ryggskott så hon kan tyvärr inte vara med, men det ska bli väldigt roligt att se deras fina Vindö28 fullt påklädd.
En lustig sak är att den ligger tillfälligt förtöjd alldeles bredvid A:s förra båt Guy27:an.
Exet och den nya intill varann alltså:-)
Visst är det nåt visst med träbåtar! Den här är byggd 1964, så det är en fin gammal dam de tagit hand om. Det är liksom en själ i en träbåt som jag kan tycka att plastbåtar saknar.
 Det är nästan som gamla hus!!
 

Inga kommentarer: