söndag 14 april 2013

Uppfinnarjocke

Jag är så himla smart va!!
Detta är ett gammalt knep som jag minns från mellanstadiet. På den tiden (typ medeltiden då va:-)) så fanns inte såna där fina stickor där man kan byta ut själva stickorna mot stopp-pluppar på kabeln. Utan då fick man sätta dit en bit suddgummi, eller surra gummiband runt stickan som stopp.

Nu har jag kommit så långt på Sagatröjan att det är dags att maska av för ärmhålen och sticka fram- och bakstyckena separat. För att slippa sätta ena styckets maskor på en tråd låter jag dem sitta på en egen sticka. Då är det bara att fortsätta sticka när det blir dags för det stycket, utan en massa onödigt pill. Jag är inte bara smart, jag är rationell också!!
Nåväl, suddgummi inköpt för väldigt längesen i avsikt att ge till lilla J nån gång  (fast nu är det ju hundra år sen hon gick i skolan och blev road av att få färgglada suddgummin...) kom väl till pass idag.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Man tager till vad man haver! Smart, absolut, för maskorna far alltid lite illa på en tråd, väntar förstås mycket bättre sådär!