tisdag 2 april 2013

Galet inspirerad

Jag veeeet!!!
Jag har varit urkass på att blogga på sistone.
Och tänk om jag hade kört den där ambitiösa pulverdieten-utan-pulver. Då hade jag nästan varit borta vid det här laget. Eller väldigt smal o snygg i alla fall.
Men det gjorde jag alltså inte. Inte det heller.

Men nu är jag här! Jag vet inte vad jag gjort av tiden. Men den har gått rysligt fort i alla fall.

Påskledigheten var härlig och välbehövlig.

På skärtorsdags kväll kom lilla A:s bästa vän S över en stund. Hon hade på sig en sån himla fin tröja som hennes konstnärsmamma M stickat. Typiskt henne att göra en sån ovanlig och härlig tröja!!
Sen var så fin att jag fick världens tok-inspiration mitt i vinterdvalan!
Och tänk vad passande att jag bara ett par dar tidigare kört förbi en skylt i Fjärås: "2knit"
Det måste va meningen!
Jag fick hålla mig till påskafton (stängt långfredag) , men då hängde jag på låset:-)
Himla trevligt bemötande, jag blev bjuden på kaffe o allting!
Jodå, så att tvåtrådigt garn från Kampes inköpter glatt och sen var det bara att åka hem och sticka.
Först provlapp och räkna maskor och rita upp modellen. Lite modifierad från inspirationskällan.
Jag är ju lite charmig på det sättet att kag alltid måste hitta på lite själv också;-)
Saga-tröjan heter den i alla fall. Och den kommer att bli sååå fin!!

Inga kommentarer: