tisdag 2 april 2013

Galet inspirerad

Hej hopp!
Jaja, jag veeeet, det var längesen...
Det har bara varit för mycket på sistone.

Och det gick la sådär med den där pulverdieten utan pulver. Hade jag kört på med den så hade jag nog varit försvunnen vid det här laget. Eller väldig smal o snygg i alla fall.
Det är jag inte.  Inte ens i närheten....
Äh, jag har kommit på att jag inte gillar att banta.

Jo, på skärtorsdagen kom lilla A:s bästa vän S förbi en stund och hon hade en så himla söt tröja på sig som hennes konstnärsmamma M stickat. Typiskt henne att göra en sån söt modell.
Jag började genast rita på en egen variant. Och på påskafton åkte jag till 2knit i Fjärås.
Det var nog meningen att jag upptäckte den butiken några dar tidigare.
Väldigt trevligt mottagande fick jag. Blev tom bjuden på kaffe!
Fick med mig några hekto av Kampes tvåtrådiga och sen var det bara att börja göra provlappar och testa mönster och räkna maskor och starta upp.
Långa varv blir det, 250 maskor stickas på 2,5 KnitPro rundsticka i trä.
Härligt!!
Sagatröjan heter den.

Idag när jag gick Vallersiksrundan var det riktigt ljummet i luften.

Det här inlägget är skrivet på mini-paddan som påskharen kom med i fredags.
Han är för söt min påskhare!!

1 kommentar:

Cecilia sa...

En sådan påskhare, jag har då aldrig hört på maken?! :-)
Tröjan ser ut att bli fin, mycket mönster och härligt med det vackra grå garnet som bottenfärg.
(Nä, banta är förfärligt tråkigt! Skulle gärna tappa av lite av det kroppsliga överflödet men jag fixar inte så bra att banta. Kan avstå punktvis, till exempel skippar jag smör på frukostmackan, utan att bli på dåligt humör men i det stora hela går det inte.)