måndag 31 december 2012

Nyårsaftonspyssel

Efter några timmar på stan för inköp av vinterkängor till utomordentligt lågt pris, fika på NKs EspressoHouse, undersökning av diverse konfektionsvaror samt provning av olika läppstift var vi hemma igen vid fyratiden på eftermiddagen.
Då var vi lite sugna och så även sambon så vi tog oss ett mellanmål bestående av smörstekt vitt bröd med ankleverpaté och mormors vinbärsgelé. Till detta drack vi ett glas Marlborough Saint Claire Sauvignon Blanc 2011. Den gravida fick en alkoholfri lemonad.
Well well, man har det allt bra.
Rolig förströelse under dagen och gott att äta närhelst man blir det minsta sugen.

Eftersom den lilla barnvagnsfilten var färdigstickad passade vi på att tvätta den i ulltvättmedel med en gnutta patchouli-doft och på bilden blockar E den lilla filten.

Nä, annars har jag, med viss hjälp av sambon just gjort klart choklad moussen som vi ska ha till efterrätt ikväll.
Löjrommen är uttagen ut frysen och står på köksbänken för att tina.
Oxfilen ligger också framme för att bli rumstempererad innan vi steker den och sparrisen likaså.
Äggen är inräknade och smöret uppvägt till bearnaisesåsen.
Jag tror det blir gott.
Jag vet att det blir jättegott!
Hoppas jag orkar hålla mig vaken till tolvslaget efter den måltiden.
Tjo flöjt!!





Inga kommentarer: