måndag 30 april 2012

Och här kommer svaren

1. Om du vann typ 79 miljoner (på låt oss säga travet:-)) vad skulle du göra då?
Ooo, då skulle jag först betala huslånen så att huset blir vårt.
Sen skulle jag ge barnen varsin dusör så att de kan köpa sig egna boenden.
Och så skulle mamma och brorsan få till sina hus.
Så att de slipper tänka på det där med lån och räntor mer.
Sen vet jag inte...jag skulle nog sätta mig ner och känna efter.
Undrar om jag skulle säga upp mig på jobbet?
Kanske ta tjänstledigt ett åt och bara leka med alla mina roliga saker. Spinna, sy, sticka, träna, fiska, plocka svamp.. Umgås ofta och länge med mina fina släktingar och vänner.
Tänk att kunna vara spontan och göra det som faller en in varje dag!

2. Nämn en person som gjort särskilt intryck på dig och varför?
Ojojoj! Så många det finns! EN person...
tja en sån som tex Emma Jangestig, hon som miste sina barn i ett överfall, även kallad Arbogamamman. Jag tog väldigt intryck när jag såg en intervju med henne. Hur hon hanterat händelsen. Så utan bitterhet och med en så positiv livssyn. Helt otroligt!

Den här gillar jag:
3. Om du kunde få åka tillbaka i tiden, till vilken tid och vart skulle du återvända och varför?

Jag skulle tex gärna vilja se hur det såg ut här i Åsa på 1700 talet. 
Göteborg nånstans runt 1750 när Ostindiska kompaniet blomstrade. Tänk att stå på kajen när ett av fartygen kom hem efter ett par år borta i ostindien! Känna lukterna, höra ljuden. Undrar om man skulle förstå folk när de pratade? Fast det måste ha luktat för jäkligt om folk .Ingen deo eller tandkräm!!
Eller en dag i på en gård i Småland för 100 år sen.
Jag skulle så gärna vilja se hur det såg ut. Andas luften. Undrar om den var väldigt annorlunda. Höra sljuden, och tystnaden. Tänk att det inte fanns bilar, gräsklippare, flygplan, elvispar, radio, TV...
Höra människorna prata.
Smaka på maten.
Mmmm, vad fint!!

4. Hur länge har du umgåtts med din äldsta vän och vem är det? Alltså, äldsta som i känt längst.
På denna säger jag min lillasyster A-M. Henne har jag känt längst och lekt med mest och umgåtts med allra mest. Hon är fortfarande en väldigt god vän!
Men jag har flera såna "gamla" vänner. Nä alltså själva vännerna är inte gamla utan vänskapen är gammal:-)

5. När du träffar en ny person, hur presenterar du dig om du bara har ungefär en minut på dig?
Klurigt, för det beror på i vilket sammanhang det är. Är det i jobbsammanhang är det förvånande nog lättare. Knäppt!
Jag skulle nog säga att jag är en levnadsglad person som älskar mysiga hemmakvällar! hahaha!!!
Det är faktiskt sant! Jag slog allt huvudet på spiken där:-)

6. Finns det något klädesplagg du äger som du på allvar tänker att du aldrig kommer att bära men ändå sparat?
Jajjemän, det gör det!
Jag köpte en jättesöt svart cocktailklänning på second hand för att ha på ett 50-årskalas för en 6-7 år sedan. Den var från Gillblads och inköptes på Evergreen i Göteborg. Second hand alltså.
En riktig liten pärla från 60-talet.

Har aldrig användt den (fick förhinder till kalaset) och kommer inte i den heller för den delen...
Men den är så himla fin så jag har den hängande i garderoben och tar fram den ibland och tittar på den:-)

7. Vad gör du om du får två timmar över?Läser. Fikar. Planerar saker jag ska göra nästa gång jag får två timmar över. Passar på att uträtta nåt som behöver bli gjort. Jag är expert på att utnyttja tiden! Ser alltid till att fylla den med nåt.  Ibland när jag inte kan göra nåt annat passar jag på att bara sitta och glo:-)

Inga kommentarer: