fredag 13 april 2012

En Botterroot till




















Den här påbörjade jag i somras.
Ville bara ha nåt att sticka (som om jag inte hade typ fem påbörjade grejer redan...)
så jag spontanköpte ett mjukt rosa gran på Hilco i Frillesås.
Himalaya Batik i 100% acryl!
Aja baja!!!

Men i alla fall så stickade jag på där ett tag, men så rätt vad det var så bara blev den liggande.
Jag fick väl annat att göra kan jag tänka.
Jobba o så..

Jag har stickat en Bitterroot förut, här och  här.
Väldigt trevligt mönster.

Nåväl.
I helgen när jag plötsligt behövde använda min rundsticka nr 5 till den upprepade kroppen på den röda tröjan så hittade jag stickan i den rosa sjalen.

Hoppla!

Det var bara till att improvisera en fin (höhö) virkad avmaskning till lilla sjalen.
Well, jag tycker att den blev rätt bra i alla fall:-)

1 kommentar:

Cecilia sa...

För att vara akryl är det faktiskt ett väldigt trevligt garn! Jag har stickat bebismössor i det och har ett rosa nystan liggande här i korgen, stickade in mina hörlurssladdar i det.
Jag tycker att Bitterroot är en fin sjal, kanske något jag borde sticka...
Har suttit och bläddrat på Ravelry nu och inser att om jag så levde tills jag var 500 och stickade varje dag skulle jag ändå inte hinna med allt jag vill...