måndag 30 april 2012

Att ställa en allvarlig fråga

Idag ska det handla om frågor.












Först:
För fem år sedan när vi flyttade in här i vårt fina hus i vår fina vik umgicks vi jättemycket med min bror och hans dåvarande flickvän.
Vi hade väldigt trevligt... fina minnen.

Men det var inte det jag skulle berätta, utan att vi brukade tippa på travet ihop.
Bara någon liten rad för nästan inga pengar alls men det var ändå väldigt spännande varje lördag kväll när vi satt och tittade på loppen på TV.
Kommentatorerna gjorde det ännu roligare med alla sina fackuttryck.
"Ligger i döden"  och sånt, haha.
Ett uttryck som en kommentator använde då hästarna gick in på upploppet lät ungefär så här:
"Och här kommer Emerald Express i ytterspår och ställer en allvarlig fråga till ledaren Hakeröds Wilma"
Väldigt kul uttryck!! (har jag konstig humor?)
Det säger liksom vad det rör sig om men är ändå himla knäppt.
Jag menar, om man lyssnar på det bokstavligt så blir det ju helt galet.

Nå, detta om detta.

Jag tycker det är kul att ställa frågor till mig själv.
Fantisera om olika scenarier och hitta på olika svar.
Ulrika Olssons blogg som jag läser nästan varje dag hittade jag en radda himla bra frågor.
Jag snodde idén och redigerade lite för att det ska passa mig.
Så nu ställer jag dem till mig själv först.
Sen får du gärna svara också.
Väldigt spännande att se hur du svarar!

1. Om du vann typ 79 miljoner (på låt oss säga travet:-)) vad skulle du göra då?
2. Nämn en person som gjort särskilt intryck på dig och varför?
Den här gillar jag:
3. Om du kunde få åka tillbaka i tiden, till vilken tid och vart skulle du återvända och varför? 
4. Hur länge har du umgåtts med din äldsta vän och vem är det? Alltså, äldsta som i känt längst.
5. När du träffar en ny person, hur presenterar du dig om du bara har ungefär en minut på dig?
6. Finns det något klädesplagg du äger som du på allvar tänker att du aldrig kommer att bära men ändå sparat?
7. Vad gör du om du får två timmar över?

Nu ska jag fundera lite så kommer det svar i nästa inlägg:-)

Inga kommentarer: