tisdag 22 mars 2011

Mitt syrum

Nu har jag gjort som TV-kockarna.
Jag ahr förberett.
Det här inlägget skrev jag i förra veckan, men publicerar inte förrän nu.

Well, det handlar i alla fall om mitt syrum

Fd lillans rum.
Sedan lilla J flyttade ut så har det här rummet blivit mer och mer mitt.
Mitt!!















Nu när det har mognat lite för mig, både att hon flyttat och att jag har ett syrum igen så
är det dags att ta det hela till en ny nivå.

Garner och tydbitar som ligger i lådor i "skrubben" ska sorteras upp och få egna platser i byrån som den lilla lämnade kvar.

Uhhuuuu, vad ....hulk hulk...."speciellt" (vill inte skriva sorgligt för det är det ju inte egentligen...) det är när barnen inte är små barn längre utan lever egna liv och inte finns (fysiskt) nära längre.
Oooo vad skööönt det är samtidigt.
Ja jag är schizofren.
"Sådan är jag dyra moder" (sa alltid min mamma när jag var liten. Det är från Lilla Helgonet tror jag, en operett hon var med i i sin ungdom)














I alla fall så står jag i begrepp att rensa ur skrubben och implementera innehållet i syrumsbyrån.
Ett fodral till alla stickorna ska tillverkas.
Och så måste rummet möbleras om  när Js säng är borta.

Jag tror det blir bra!

Inga kommentarer: