tisdag 8 mars 2011

Fassettsockor

Ett nästan bortglömt spontanköpt nystan Regia sockgarn i design av Kaffe Fassett hoppade fram ur gömmorna häromdagen.

Det ska bli ett par sockor i favoritmönstret från Agnes.
Sambons mammas svägerska Agnes.

Jag tror bestämt jag visat det förut.



















Väldigt trevligt mönster att sticka är det.
Vilket jag bestämt också sagt förut.... Hm
Nu har jag i alla fall stickat så många sockor i det mönstret så jag kan det utantill.
Och det ska jag säga är inte dåligt alls för en person med så kort minne som jag har.
Det är kort men välment brukar jag säga..

Fin färg och rättså mjukt är det också (nu är jag alltså tillbaka på garnet)
Fast tunt..
Stickor 3 är på gränsen. 2,75 hade vart perfekt tror jag men några såna har jag inte.

Jag tycker att det blir fint.
Man kan säga att de blir lite våriga när de är så tunna.

Hoppas hon som ska få dem blir glad!

Undrar varför jag gör alla fina sockor till andra...
Så fort jag påbörjat ett nytt par i nåt fint garn så kommer jag alltid på nån att ge dem till!
Det får jag sluta upp med genast!!

Efter det här paret då...

1 kommentar:

fale artut sa...

Jag undrar hur avancerad din Bitteroot var att sticka, om man skulle prova menar jag? Och vad har du för sockmönster? Blir det lite bubblor? Rött är så fint! MagganMagi har fått en syster!