fredag 14 januari 2011

Sambosockor

Igår när jag och söta kollegan M var ute och luftade oss på lunchen sällskapade jag till Broderi & Garn.
M skulle köpa sockgarn.
Och hux flux så hade jag också köpt!
Så det kan gå!

Två par sockor blir det.
Ett par till sambon.
Han behöver ett par goa sockor när han sitter i soffan i sina shorts.
Färgen är vald av M, hon tyckte att den skulle matcha sambons klocka...
Egenkomponerat mönster.
Korta skaft, de ska ju bara värma själva fossingen och kännas "lätta" att ha på sig.
Han får ju inte känns sig instängd i dem.




















Det andra paret ska jag nog ha själv.
Tror jag..
Bilder kommer i sinom tid.

Kul ord egentligen: i sinom tid
Hihi



.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Råkade åka förbi Axel Dahlströms torg idag och där minsann låg en garnaffär jag ännu inte besökt... lite närmre sommaren, kanske, när jag stickat undan lite.
Svarta fåret gör trevliga garner och det är ett fint mönster du gör uppe på sockan!

Tina sa...

Ja, det gör jag och magen njuter i fulla drag. Mycket grädde blir det...
Jag håller på med Eenfeldts bok nu och den är såå bra. Vill köpa många och ge bort till alla jag känner.

Anonym sa...

Hopp och hej, tack för den fina kommentaren! Mycket uppskattad - du har förstått mina texter helt rätt. Här är länken till sockorna
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=100&d_id=18&lang=se
Fast jag har stickat dem i bomull/akrylgarn istället för alpacka för jag ville ha dem som bästa-gå-borts-sommarsockor.

Hoffmans Design sa...

Hej har du tagit paus i bloggande?
Svarta fåret har mågar bra kvaliter på sina garner.
Fina strumpor.
ha en bra helg.
Kram