måndag 10 januari 2011

Mumin

Riktigt nöjd blev jag med min muminkofta.
Den blev faktiskt precis som jag tänkt mig.
Och då har jag ändå inte stickat om den en enda gång!!

Egen design och Fale Artuts handspunna garn.
Sicken bra kombo!
















Idag börjar det vanliga igen.
Det är rätt skönt tycker jag.
Vanlig vardag ett bra tag framöver.
Vanliga veckor.
Rutin.
Bra ord, rutin.
Stabilt och bra.
Lugnt.

Rutin skapar utrymme för spontanitet och utsvävningar.
Paradoxalt va!
Jo men det är ju som när Pippi sa att om man inte går i skolan får man ju inget sommarlov.

Ett par sockor blev också klara i helgen.
De är till en söt vän.
Hon ska äntligen få mönstret till sockorna också, som jag lovat så länge...















Lite svårt att se själva spetsmönstret på sockorna.
De är jättefina i verkligheten.
In real life!

God måndag!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Koftan är ju ett litet konstverk! Måste vara en skön känsla att gjort något så rätt utan omstickningar ens!

Mia stickar sa...

Den blev jättefin din muminkofta!

fale artut sa...

Du är lika fin som vår Maggan Magi, tacklammet! Lite av Hennes ull finns i koftan, tillsammans med Mumins!
Stickor? Har Du gjort en krage också? SÅ FIN!