onsdag 20 oktober 2010

Fin söndag

Söndag 17 oktober 2010

Det var frost i morse.
2 minus
Isros på växthuset.
brrrr















Idag tog vi upp båten.
Vi ordnade det så himla fiffigt att syster och svåger som egentligen bara skulle upp och hälsa på engagerades i själva upptagandet.

C som är proffs på att backa med både ett och två släp körde brorsans pickupp.

































A-M fick en viktig uppgift, att bromsa ekipaget medan killarna vevade.














Jag var mest fotograf.


Och vet du vad!!
Jag som är så förtjust i bönder!
Jag fick (typ tjatade mig till ) en äkta bonnkeps av C.
Jag är mäkta stolt!!















Fast jag passar absolut inte i keps...
Men sånt skiter bönder i!
Gu va tråkig färg jag har där bak.
Dags att blondera!!

Medan killarna gjorde iordning båten hemma på mamas tomt åkte vi tre flickor till skogen.
Mamsen knöt sjalen som signal till ev älgjägare.















En grej som är jobbig med att gå med syster (yster) i skogen är att hon älgar på (hahaha vad roligt!)
så himla fort.
Hon är ju inbiten orienterare så hon tror nog att man måste kuta omkring även när man plockar svamp.
Jag fattar inte hur hon hinner se svampen!

Väl hemkomna från skogen åt vi en alldels underbart god älgstek som A-M och C hade med sig.
Den var skjuten på deras ägor och smakade alldeles förträffligt.
Så här såg han ut innan han blev stek.











En riktigt skön söndag med mycket frisk luft och trevligt sällskap!

Önskar att det var en söndag till direkt efter denna!


Inga kommentarer: