söndag 12 september 2010

Musik

Förutom stickning och trädgård och hav o allt annat roligt så har jag väldig glädje av musik.
Nästan all slags musik.

Idag är det särskilt körsång som är fint.
Vegakören var på TV i morse.
Väldigt fint!!























Man kan läsa om dem på www.vegakoren.se

Annars är det dop som gäller idag.
Två små gossar från Getinge ska döpas.
De heter Emil och Oskar och är min systers barnbarn.
Såååå himla gulliga!

Ska bli kul att träffa alla släktingar och vänner där nere.

Huvudvärken har dragit sig tillbaka lite men känns fortfarande.
Så fort jag rör på mig så spränger det till liksom.
Käckt att det mestadels blir en stillasittande dag även idag då!

Gårdagen tillbringades i soffan gloendes på TV och Lars Winnerbäckfilm samt ätandes olika mer elelr mindre hälsosamma produkter.
En och annan tupplur klämdes också in i schemat.

Jag o sambon kom på att vi behöver en städerska nu när L har flyttat.
Det var ju hans uppgift den sista tiden han bodde hemma.
Han städade huset mot mat och husrum.
Det var en bra deal.

Det börjar bli lite väl skitigt i hemmet nu.
Tre veckor efter att L flyttade till Viebäck.....

Men så kom vi på den strålande idén att lilla J skulle kunna anlitas som städerska.
Hon kunde tänka sig att ta jobbet.
Underbart fiffig lösning.

Måndag är väl en väldigt bra städdag!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Om jag kunde komma på någon som mot rimlig ersättning ville städa hela rasket...hm...ska nog fundera på detta!
Getinge; själv var jag i Slöinge i helgen!