måndag 27 september 2010

Lust

"Jag älskar dig så länge jag har lust" sjöng Marie Bergman på en gammal favvoskiva.
Alltså det var på den tiden man hade musiken på skivor.
Ja, och så band förstås.
Jag hade Marie Bergman på skiva.
Väldigt bra text som jag tycker passar på allt.
Inte bara på att älska.

Jag städar ur bilen om jag har lust.
Alltså gjorde jag inte det igår.
Jag hade helt enkelt inte lust!

När jag inte har lust så bara vill jag inte.
Jag ickevill med hela systemet.
Tvärvägrar helt enkelt.
Isället hade jag stor lust att klippa till mitt gröna tyg.
Och att möbla om i Js rum.
Det är numera syateljé.
Väldigt mysigt att ha ett syrum igen.
Jag hade inte heller lust att steka kantarellerna vi plockade i lördags.
Men idag känns det som jag skulle kunna ha lust till det när jag kommer hem.

Plockade kantareller klarar sig bra ett par dar om de får stå ute i friska luften i regnskydd.
Det gör mina.

Ikväll har jag antagligen även lust att fortsätta sy.
Det är så kul!
Så avkopplande på nåt vis.
Och välidgt kul att se när plagget växer fram.

I morse åkte jag ifrån min telefon.
Det händer ungefär en gång i halvåret, så det var väl dags nu.
Väldigt retsamt.
Men samtidigt rätt skönt.
Det blir väldans lugnt och fint på jobbet när man inte har telefonen med sig.

Nu tror jag faktisk att jag har lust att ta en fikapaus.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Alltså, detta att man har lust att göra si eller så, det måste ju ha en funktion och ett skäl, eller hur? Annars så skulle man väl inte känna så - och då måste man ju göra helt rätt när man följer denna lust! ;-)