söndag 26 september 2010

Disco tänder ull och svamp

Min käre söte sambo har tappat tänderna.
Inte alla.
Bara de tre längst fram.
Men ändå!

Nu har jag i alla fall sett hur han kommer att se ut som gammal tandlös gubbe och
konstaterar att jag kommer att älska honom även då

Litet trauma som åtgärdas temporärt idag på morgonen.
Igen.
Det började för ett bra tag sen och senast i måndags var han på rotfyllning och provisorisk fastklistring av själva bryggan.
En ny ska gjutas inom kort.
Den provisoriska klistringen höll en dag.
På tisdag morgon cementerades bryggan fast igen.
Och i fredags kväll började den vicka igen.
Igår morse fick han den i handen....

Annars har jag varit på disco.
Gode vännen M firade 50 med nostalgitripp igår.
Väldigt roligt att språkas med gamla bekanta.
De flesta hade lagt stor möda på kostymeringen.
Själv nyttjade jag lilla A:s klädlager.















Varför i hela friden vänder blogger på bilden??
Äkta 70-tals platåskor, äkta 80-talsblus från Kappahl och en
gräsligt äkta rosa handväska från 1980 blankt.
Alltsammans uppsnokat av A på olika loppisar.
Och så sonens studentkavaj utanpå.
Uppkavlade ärmar a la 80-tal.

Sambon stannade hemma med gluggen...

Väl hemma mitt i natten (kalaset började kl 21 så det blev seeent) var jag bara tvungen
att ta en kopp te och somna i soffan till en film.
En töntfilm skulle lilla J sagt.

En rolig sak med att prata med gamla bekanta är såklart alla minnen.
Gode vännen M har både järnminne och begåvning i berätande.
Och jag som är välsignad med ett sånt kort minne fick liksom uppleva
en massa roliga händelser igen.
30 år senare.
Väldigt roligt måste jag säga!

Visst har jag sagt förut att jag är välsignad med ett väldigt kort minne?
Det gör att en gammal story för mig kan upplevas som nästan ny var gång den berättas.
Recykling.

Dessutom visade det sig att M och hans fru K har får.
Som de klipper regelbundet.
Gissa vem som ska få ull nästan gång?
Väldigt spännande!

En fördel med sena kalas är att man hinner ha en hel ograverad lördag innan.
Jag hann klippa ut mönstret till gröna jackan.
Fika med mor.
Fixa med mors Facebook-login.
Läsa en bit i Sofie Hexebergs bok. Strålande bra, läs den!
Samt gå i skogen i ett par timmar.
Mamsen hängde med till skogen såklart.

Direkt när vi stannade på första stället ropade modern till.
Oj, titta vad som finns här!
Men oj!
Hahaha, oj så många.
Det är inte klokt!
Hohoho.
Men du, det finns hur mycket som hest!
osv.
Väldigt lustigt att höra henne klucka och skratta i buskarna.
Jag var tvungen att ta en bild på den gamla där hon stod på huvudet i kantarellterrängen.















Idag siktar jag på att klippa till jackan och kanske eventuellt städa ur bilen.
Om jag får lust...

3 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Vilken otur med mannen men det går att fixa till Hoppas du hade det kanon på festen det såg roligt ut.
Må gott

lilla J sa...

Den rosa väskan är snygg som få! Långt ifrån gräslig må jag säga.

Micke sa...

fy fasen vad snygg du var!! me like! =)