fredag 20 augusti 2010

Höstrusch

Nä, inte höstrusk!
Höstrusch!

I bröjan är det lite ovant när jobbet drar igång med full fart.
Helt slut på eftermiddagarna.
Och idag är det redan fredag och arbetslustkvoten e änna förbrukad.
Men det är bara att bita ihop...
5-6 timmar kvar varav en är lunch.
Det går.

Mitt sticke den Lilla Koftan i dubbelt underbart mjukt kid-mohair är lite trög.



















Känslan för den gick liksom över litegrann..
Kanske för att jag stickade fel först och fick repa upp bakstycket och ena framstycket.
Jag sitter hela tiden och tänker på Fale-garn....
Hade (imperfektum, gäller inte nu - i presens - va?) ju egentligen garnförbud.
Alltså garnKÖPförbud då jag har så det räcker och blir över ...
Men så sitter jag här och känner att ett par härvor Fale-garn hade varit helt underbart.
Känslan. färgerna, lukten ...

Och så har jag mitt jackprojekt som ligger och bara väntar på uppstart.
Allt utom knapparna är inköpta.
Hittade jättefint foder på Gårda Textil.
Siden som skiftar i grönt och rosa.

Den här helgen är det fullt upp.
Idag ska jag dö i soffan.
Sen i morrn ska jag o L packa det sista och handla lite som fattas och som han behöver ha med sig
till Viebäck.
På kvällen är det 50-årskalas hos vännerna J och M.
J fyllde i våras.
På söndag morgon kör vi upp till skolan och installerar L och på kvällen ska vi träffa
A-M och CH i Varberg för att fira A-M som fyller på måndag.
Att min lillsyster fyller 52.. det känns helt overkligt.
Det låter så mycket på siffrorna.
Inte kan hon ha hunnit bli så gammal.
Det kan man verkligen inte tro när man ser henne.
Eller hör henne.
Hon är fortfarande 25 i min hjärna

Alltihop i helgen ska bli jätteroligt.
Kanske kanske hinner jag stanna och titta in i nån fin skog på hemvägen från Viebäck på söndag.
Om inte soninstallationen tar för lång tid.

Inga fina nya bilder har jag tagit heller ...
Här jacktyget i repris.














Det finns nu tre stora fina gurkor som är skördeklara i växthuset.
Så fint så fint!

Jo, jag fyndade på Cassels igår.
Två söta linnejackor. En röd och en naturbeige.
400:- för båda.
Hade kostat 1400:-
Såna affärer som jag gillar att göra!!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Låt det röda garnet och lilla koftan vila, man bara måste älska färgen och lystern och det gör du nog igen när det gått lite tid... :-)