onsdag 4 augusti 2010

Den gamla gården

På morgonen körde jag sonen till hästsimmet i Fjärås.
Han får jobba hela dagen med sin far.
På vägen därifrån körde jag en anna väg än jag brukar och hittade en sån söt gård.
Iiii så gulligt!!
Gården ser bebodd ut.
Synd! Annars hade jag smugit in o kikat lite närmare.















Jag blev så inspirerad att jag plötsligt fick tummen ur att köra fram till den gamla gården.
DEN gamla gården alltså.
Den ligger mellan Kvia och Ölmevalla kan man säga.
Lekarekulle heter det kanske..
Det ligger en hästgård intill. Alldeles moderniserad och välskött.
Men denna är finare.






























Det är så igenväxt utefter vägen och ingen vägsnutt in till själva gården.
Jag fick ställa mig på tröskeln på bilen för att se nåt.

Nästa gång ska jag ha stövlar på och ta mig in på gårdsplanen.

De små galoppör-flickorna som var ute och tränade hästar tittade efter mig.
De undrade nog vad jag var för en kuf.

Idag är det fiiiint väder igen.
Växterna trivs inne i sitt lilla hus. Det r så fiiiint!
Ska ta lite mer bilder sen.
Igår kväll var jag så trött att jag gick o la mig innan det var riktigt mörkt.
Det fanns i alla fall inga sniglar i växthuset då vid halv tio.

jag har strött ut massor av snigelgift.
Haha!!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vilka fantastiska hus! Det är så spännande med gamla byggnader och de är så ofta vackra. Du har tagit fina bilder!