torsdag 22 juli 2010

Vänner

Vännerna L & P o lilla mamsen o vi var ju på Hönö igår.
Väldigt trevligt.
Kent Larsson



















och Tord Lager














hade fina målningar och en kille som vi inte sett förut hade jättehäftiga bronsskulpturer.
Johannes Nielsen.
















En dag när vi har 48000 över ska vi köpa en sån här.

När vi tittat färdigt på konsten hade vi pick-nick på en slät klippa.

Pick-nicken fortsatte på vår altan när vi kommit hem.
Vi satt ute till sena kvällen.
Så himla mysigt och roligt att tjöta med L & P.
Mor var inte med på fortsättningen.
Hon hade Ozzy att ta hand om.
Brorsans hund alltså...
Hm stavas det med s eller z tro....

I all fall så har jag  fått en massa andra nya vänner också.
Igår när jag i panik letade efter information kring trädgårdsmonstren, eller djungelväxten som jag också kallade den, så hittade jag ett forum på Allt om Trädgårds sida.
Jag registrerade mig på forumet och vips så hade jag fått massor med bra svar från folk runt om Sverige.
Jättekul!!
Och jättejobbigt!
Att få veta hur hemskt svår den här växten är att bli av med..
Parkslide heter den förresten.
Äckligt namn va!!

På måndag kommer växthuset.
Skogs åkeri i Laholm kör hit det med en stor lastbil.
Så spännande!!

Inga kommentarer: