fredag 16 juli 2010

Så går en dag än från vår tid....

....är en aftonpsalm av Christoph Friedrich Neander, trol. 1766. Översatt av Johan Olof Wallin 1814.
Asså jag vet inte varför men jag får den textraden i huvudet ibland.

Jag kan inte ens melodin...

Gjorde ett halvhjärtat försök att hitta en melodilänk på google och youtube men...

I alla fall så får jag ofta den raden i huvudet när jag får känslan av att tiden går .
Ofta alldeles för fort.
Konstigt att en sån som jag som gillar när det går fot INTE ALLS tycker om när tiden går fort..
Hm...



















När jag var liten var det extra roligt när det var många psalmer på tavlan.
Då visste man att man skulle få sjunga många gånger.
Det var ju det som var roligt med kyrkan (det enda...)

Som Sunes lillebror Håkan sa "Bla bla bla bla bla. Armen"

Well well.
Första semesterveckan är snart slut och det känns sååååå himla ....öh....tomt ?
Eller...mer att det känns som att jag de tre återsående veckorna måste njuta ännu mer och utnyttja tiden ännu mer.

Nu lät jag allt lite dyster va?

Jag kom förresten på en sportgren till:
Packa diskmaskinen!!
Det är verkligen en sport.
Att se hur mycket man får in.
När man tror att den är full så går det in 25% till.

Slut från filosofiska hörnet

Ursäkta att det blir så glest mellan inläggen.
Datorn får också ha lite semester.

Nuuu kom jag på var jag hört den där raden!
Astrid lindgren!!
Hon läser den i nån av sina böcker eller nåt.
Gu vad skönt!!
Det är så jobbigt när man inte kommer på såna grejer....

Inga kommentarer: