onsdag 9 juni 2010

På resa

I förrgår var jag ute på fältet - igen. Det har varit mycket på fältet den här våren.
Det går i perioder det där med kundbesöken.
Väldigt roligt men också lite slitigt.
På väg till och från kan man ju inte göra annat än att köra bilen.
Hade det gått skulle jag gärna både stickat och jobbat med datorn och annat.
Det man kan göra är sjunga, äta, fika, fotografera och prata i telefon.
Och det gör jag alltsomoftast.
Härom dagen tex så fotade jag den gamla ödegården som ligger mellan Åsa och Tjolöholm.
Jag har tittat  på den i många år.
Den säckar ihop mer och mer och en vacker dag SKA jag
köra fram och gå runt och titta närmare.
Innan den faller ihop alldeles.















Jag måste ändå berömma mig för att jag fick den nästan mitt i bilden samtidigt som jag körde.
Multitasking!!

Jag vet fortfarande inte vad det är med mig och gamla hus.
Och allra helst de här nötta, säckiga. Det slår an en sträng som man brukar säga.

Jo kundbesöken ja...
Sen när man kommer "hem" igen efter besöken så ska man först ta hand om det man fått med sig.
Svara på kluriga frågor, offerera, kolla upp grejer...
Sen ska man ta hand om det som blivit liggande i mailboxen och på skrivbordet medan man var ute..
Jag säger då det!
Tur att man är en effektiv person som kan göra saker fort.

När man är så effektiv som jag så är man också väldigt bra på att utnyttja tiden, vägen och situationen.

Exempelvis när jag varit i Viared på kundis i måndags fick jag den alldeles strålande idén att utnyttja vägen och tiden.
Jag skulle från Viared till Kungsbacka och jag hade en halvtimma "över" innan jag skulle på behandling hos Peter på Hälsa&Helhet.
En hel halvtimma kan man ha till mycket roligt!
Briljant som jag är körde jag vägen från Viared över Seglora till Kinna.















Känslan när jag går in i en garnbutik, eller tygaffär för den delen, är... alldeles alldeles underbar!
Det slår an en sträng...det med.
I alla fall så utnyttjade jag den överblivna halvtimmen och lite till till att hitta nytt garn till det ena sock-paret som jag håller på med.
Det blev ju alldeles för blajjigt med pastell och vitt.
Givetvis hittade jag två olika sockgarner.
Ett knalligt rosa med skiftningar åt rött orange och grönt.
Och ett multifärgat.
Fiiint!
På Kinna Garn drömde jag mig bort alldeles för länge för när jag kom ut till bilen var klockan alldeles för mycket.
På GPSen stod det att det skulle ta 57 minuter till målet. Jag hade 37 minuter på mig!
Det var till att ta fram rally-talangen.
Och tänk, jag hade sån tur att jag fick en liten svart bil framför mig som körde som en galning på de små slingriga vägarna.
Jag hängde på den och kom fram till Kungsbacka endast 4 minuter för sent.
Lille golfen blev så här lortig!
Men kul hade vi!

Inga kommentarer: