måndag 7 juni 2010

Mycket nu!

Asså jag ska inte tjata om det, men det är mycket nu!

Eller har varit i alla fall.
Och eftersom jag är så trög så har mitt system inte fattat ännu att det inte är mycket längre...
Hihi!!

I alla fall så var det ju väldigt lyckat på Js sudent.
Hon var så glad och nöjd.





























Den blå tårtan blev blå.
Den gula rosen tog hon bort och hällde turkos strössel i hålet.
marsipanros = töntig

















Efter mottagningen i brandomshemmet drog hon iväg till stan.
Undomarna hade kvällsparty hemma hos henne o K med goda vänner.
De hade hållit på till tre på natten.
Fattar inte att hon orkade!

I lördags var jag o sambon bjudna till Ds föräldrar i Hjuvik.
E och D var så fiffiga att ha Ds 30-års (släkt)kalas hos föräldrarna här nere i Götet.

Väldigt roligt att träffa föräldrarna igen och hans syskon  med familjer.
Mycket trevliga människor. Vi konstaterade att vi inte kommer att ha några problem att få barnbarn ihop med den trevliga släkten.

Söndag gick mest åt till trädgårdshäng.
Nationaldagsfika ute på altanen och sen fick jag för mig att tvätta av de turkosa solstolarna.
De har blivit så fula på snörena.
Gulbruna liksom.
Som om de blivit solbrända faktiskt.
Jädrar vad det satt i plasten!
Efter att ha testat ALLA starka medel hemma fick jag ta till aceton.
Jag började testa med nagellacksremover.
Det gick också bra, men aceton bet bäst.
Ingen bild på detta...

Efter att ha kommit en bit på väg med mina två presentpar Harika-socks kom jag på att det inte blev så himla fint med det pastelliga bomullsgarnet i alla fall.
Jag tog en bild innan jag repade upp den...















Stackars mig!
Nu blir jag TVUNGEN (pust vad tungt)  att smita in i en garnaffär IGEN för att
hitta nåt annat rosa-gulligt.
Kanske hinner jag efter kundbesöket i Borås på väg till Kungsbacka...
Kinna Garn ligger väldigt bra där det ligger utefter vägen.
Nästan ingen omväg alls!

Så här fin var solen igår kväll precis innan den gick ner

Inga kommentarer: