torsdag 24 juni 2010

Goa gummor

Bästa klädseln igår på festen hade helt klart de goa arbetskamraterna A och K.
Helt underbara!















Min gubbe hade coolaste skorna.
Och nu vred Blogger på bilden ... men ni ser ändå va?



















Som vanligt blev det inte nån  bild på mig
..konstigt hur det är att man glömmer av att fota det viktigaste.....















G ser änna lite förvånad ut eller nåt!

Innan festen hann jag träffa söta dotter E i ett par timmar.
Vi picknickade i en park alldeles intill Liljeholmstorget.
Jättefint var det med en sjö och mycket trän och gräs.
Lite förvånande att man kunde vara så i naturen mitt i Stockholm.
Sommarvärme och mycket folk som solade och åt medhavd matsäck var det.
På glassbaren intill spelade de gamla goa Bob Marley-låtar.
Semesterkänsla och ungdomsminnen!
När vi var färdigpicknickade skjutsade E mig i tuffing-Forden till festlokalen på söder.
Hon körde som proffsigaste taxichauffören.
Jag fattar inte hur hon hittar!

På hemvägen  från flyget idag handlade jag o G  inför midsommar.
Mat för närmaste dagarna.
Vi shoppade även upp oss på en kylväska till och en vattendunk som är diskbar och har kran.
Nya brassestolar blev det också. Turkos till G och en retro-blommig  grön till mig.

Nu på eftermiddagen var det dags att hämta baja-majan.
Badföreningens festkommitté frågade om jag och brorsan kunde hämta bajamajan
i år igen. Den behövs vid midsommarfirandet vid dansbanan i morrn.
Bror A körde den vita folkabussen.
Jag åkte med mest som sällskap.
När vi ändå var i Kungsbacka passade vi på att titta in på Jysk.
Jag är ju ute efter ett vindskydd att ha med på stranden.
På Jysk fanns både pinnar och tyg så nu ska jag bara sy kanaler till pinnarna.
Hux flux så har man ett specialdesignat vindskydd!
Tyget  fanns på vaxduksställningen.
Styvt och tätt.
Passar perfa.
Snygg färg också.
Ni får se specialinlägg om detta sedan när jag är klar.
Det blir jättefint tror jag.

2 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Fina gummor var det verkligen och skorna slog allt. :-)
Ha en riktig skön och trevlig midsommar!!!

Ann sa...

Skorna finns kvar om någon vill låna ;-)
Kram till dig världens bästa bloggar Maggan!