fredag 7 maj 2010

Vankelmod och helg

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Mönster, det är ingen barnlek det!!
Jag menar fortfarande mönster som i dekor.
Färger.
Figurer.














Så här långt var väl allt väl.
Men sen skulle det till en vit rand mellan de färgade partierna.
Testade med att sticka fyra vita varv, så här















Känns lite klumpigt på nåt sätt.
Alldeles för distinkt rand och ...fel liksom.
Det blev så stor kontrast också då norrskenet just där var så mörkt mot det vita..
Jag tänkte mig inte att det skulle bli riktigt så randigt, om du förstår...
Med tre varv vitt blev det lite bättre faktiskt..
Så får det bli tills vidare.
Kan se annorlunda ut när hela det färgade partiet ovanför är klart.
Och det kan komma att se annorlunda ut på det stora stycket mot de här små ärmstyckena..
Kunde annars testa att leta upp en bit av norrskenet som inte är så jämnt mörkt.
Man kan ju faktiskt skarva som man vill.
Ingen som ser när det är färgdigt.

håhå jaja, vem har sagt att det ska vara lätt?
Missförstå mig rätt, jag tycker att det är JÄTTEROLIGT  med bryderierna.

Skojar inte!!

Skönt med fredag och i helgen ska jag iväg på konferens med stora fina kunden.
I morrn bitti bär det av till Fjällbacka.

Lite reklam för det fantastiska Stora Hotellet.
Familjärt och toppklass mat och service.
Här ser man Lars-Erik själv, i orange overall, ägaren som gärna tar en med på
hummer- alternativt kräftfiske efter säsong.

Supertrevligt att göra med kunder.
Jojo, med nära och kära också såklart!

Fina rum, alla är olika.
Så här bor man i Bombay tex.

Havannas badrum...

Christoffer Columbus badrum... inte heller så hmla fult..




























Det är ett tufft jobb man har, men nån måste göra det.
Haha!!

1 kommentar:

Ann sa...

Poor you ;-) ha en skön helg!
kram Ann