söndag 2 maj 2010

Bryggdag

Båtklubben samlades för att laga brygga ett.
Isen hade farit riktigt illa fram med den. Se här hur den såg ut den 21 februari.
Lite drygt två månader sedan..




























När isen släppte skevade den till sig ännu mer.

Nästan lite komiskt!

Kl 9 igår samlades alltså ett stort gäng för att återställa bryggan.




Goa gubbar posar för pressfotografen.



Bror och granne avhandlar livets väsentligheter


Betydligt rakare redan efter några timmar...

Jag tog en massa bilder, men känner att de får visas i ett annat forum.
Kanske skulle skapa en hemsida i alla fall för vår lilla vik och all föreningarna....
Eller så aknske det går att lura "nån annan" att ta tag i det...

På eftermiddagen var jag så trött av all frisk luft att jag var tvungen att tuppa av i soffan en timme.
Sen stickade jag på min Spring Leaves hela kvällen.


Här en detaljbild på mittendelen där jag gjort provisorisk uppläggning
Himla fiffigt. Bara att sticka åt andra hållet sen..

Oblockad i förmiddagssolen på altanen.
Nu är den längre än den är bred.....

Idag står garagestädning och deklarering på schemat.
Kanske hinner riva bort allt visset från stenpartiet idag också...
Härligt väder!!



Inga kommentarer: