torsdag 13 maj 2010

Avslöjande

Ha ha! Jag har kommit på det!
Pepparmynta är ingen nyttoväxt.
Jag påstår härmed att det är ett ogräs.
I klass med kirskål.
Kolla här vilka revor





Den nästlar sig in överallt. Här inne i malörten o salvian


 

Well, det blir till att dra upp alla revor medan man ser nåt i landet.
Rätt härligt jobb ändå.
Avkopplande att rensa land.
Man kan inte sluta när man väl börjat.
Ibland tar jag ett par små ogräs sådär i förbigående.
Eller tänker att jag bara ska ta ett par.
Sen blir jag stående där.
Plockande och rivande.
Rätt som det är kommer jag på att jag ju skulle gå till bilen och åka iväg till jobbet egentligen.
Vaknar liksom ur pilla-i-landet-världen.
Då får jag tvätta händerna och kolla så att jag inte skitat ner kontorskläderna..
Tjiggigt att ha baby-wipes i bilen i såna lägen.
Såna där våtservetter som är skonsamma mot huden.

I onsdags var jag, mor och syster A-M i Varberg.
Bara sådär.
Det var geniala A-Ms idé.
Hon och mor gick lite i affärer på eftermiddagen och sen anslöt jag och vi drog ner till Apelviken.
Väldigt trevlig buffé på Kurortens restaurang. Salt & Vatten.
Tänk att de alltid ska hitta på så hav-iga namn...
Salt & Vatten.
Hav & Sand,  butik i Frillesås som säljer diverse inredningspryttlar o sånt.
Salt & Sill, restaurang på Klädesholmen
Storm, havssalt från en firma i Alingsås.
Havssyndromet.

Well i alla fall så plåtade jag som vanligt matbordet.
Denna gång efter att vi ätit upp.
Mor och syster menade att nämen, det där är väl inget roligt kort.
Du kan väl inte fotografera ett så tråkigt bord....
Kunde jag visst!


Roligt att det förälskade paret kom med.

Han var såååå himla uppmärksam på henne hela tiden.
Drog ut stolen, smekte nacken när han gick förbi, tittade i ögonen heeela tiden..
Snudd på kläggigt, men ändå..

Mor och syster utanför Varbergs Kurort

Mor och Maggan utanför Varbergs Kurort

Apropå kontorskläder och land...
Här mina kontorsskor i havssanden i landet utanför kurorten.


Kontorsskor i lavendel
Och så måste jag visa Åsa Blommor & Trädgård. (OBS!, inget havsnamn).
Ännu ett gammalt fint hus.
Ett sånt som mina ögon dras till.
Visst är det gulligt!
Erika och Agne, det unga paret som driver företaget sedan 2007 har rivningskontrakt på det här stället.
Det har varit handelträdgård sedan 30-talet vad jag förstår.
Jag har minnen av att ha varit här med mor och far när jag var liten.
Det har alltid sett ut så här och det är bara en tidsfråga tills de måste flytta verksamheten.
Moderna fula hus kommer att byggas ...



Nu ska jag o mor på konstrunda.
Återkommer med referat

Inga kommentarer: