tisdag 13 april 2010

Vuxenpoäng?
















Bad i havet och sol vi poolen idag.

Jag smorde in nästan hela mig med 50+ innan jag gick ut i solen idag.
Är det vuxenpoäng på det eller??

Efter sedvanlig frukost gick vi till apoteket. G behövde fylla på med Voltaren.
Det gick fint. Utan recept eller nånting. 30:-/förpackning. Han köpte två.
Bra-ha-grejer.
Sen fortsatte vi vår förmiddagspromenad bort till Meloneras-stranden och tillbaka.
På återvägen stannade vi o fikade på det grekiska caféet.
Idag igen...
Pensionärspoäng på den eller?
Servitrisen kom ihåg oss (var det dricksen från igår?).
Hon kom ihåg att jag ville ha vatten "sin gas" och capuccino med crema naturale.














Sen la vi oss vid poolen.
Det blåste lite mer idag. G kände av solbrännan i pannan.
Cool kille!!















Jag fastnade i en John Grisham bok, Utpressningen, så idag har det inte stickats en enda maska!
Det ni! Det har npg inte hänt sedan i julas närjag var så sjuk ett par dar..

Efter  nån timma vid poolen blev vi rastlösa och fick för oss att gå till ett köpcenter lite längre bort.
Faro2.
Vi gick o gick o gick o gick lite till i värmen.
Och sen när vi kom fram var det helt dött.
Och inte många butiker heller, mest  restuaranger som dessutom hade siesta-stängt.
Det var bara att knata tillbaks igen.
Väl hemkomna var vi så kaffesugna att vi var tvungna att besöka greken igen...
Vi är väl för roliga.

Kvällens middag intogs på El Senator alldeles intill vårt hotell.















Agua minerale sin gas i vacker blå flaska. Och små läskiga men goda bläckfiskar.

Solnedgången gjorde vackra färger.
Fyr-piren och stenar som ebben blottat.














Efter middagen gick vi en runda  - igen.
Jag fick presenter!
En av G: en jättefin orange tröja som vi kikade på häromdan..
Och en av mig själv. Min bästa doft av Kenzo. Djungle series, Elephant.
Billigt! 68 € för 100 ml. De tog 750 kr för 50 ml sist jag beställde den på NK hemma.















Jag har letat jättelänge efter en orange långärmad tröja så den här blev jag jätteglad för.
Det finns en del orange tröjor men alla jag har sett har fel urringning. Jag gillar inte när v-ringningen är för grund liksom. Denna är perfekt.

I morrn ska det bli regn i Maspalomas. Hm, undrar vad vi ska hitta på då.. Vi som blir rastlösa i solen..
Hoppas prognosen är fel... Vad kan yr.no veta om hur det ska bli här?

Buenas noches

Inga kommentarer: