torsdag 1 april 2010

Swallowtail















Här är mitt alldeles eget soffhörn. Underbart att få sitta en nästan helt vanlig torsdag i flanellpyjamasen och sticka. Mitt på förmiddagen.
När man är så fuk som jag är så har man tillåtelse. (sa Luther)

Man ser mitt nya sticke. Min favvomugg från Thailand och den ovanligt fula lampan från Ullared.

Igår på hemvägen var jag förbi Carinas Garn. En gullig butik med många fina garner och många olika uppstickade saker.
I mitt huvud har det längst bak i en vrå grott en liten tanke på ett vackert orange mohairgarn från Marks&Kattens som jag råkade vila ögongen på bara ett par sekunder hos Carina sist jag var där o köpte garn till Gs kiltstrumpor.
Så igår poppade den lilla lilla tanken upp allra längst fram i skallen och radiostyrde kroppen och bilen till Karljohansgatan. Tjo flöjt!
Som genom ett trollslag visste jag preciiiis vad jag skulle ha det oranga, orangea till. (va f-n, hur stavar man orange i bestämd form?)
Den lila harunin som jag gav till lilla A igår inspirerade.
Mönster denna gång blir Swallowtail av Evelyn Clark. Gratis på nätet.















Tredje provstickningen avgjorde. Bröjade med KnitPro 7, sen KnitPro 4. Det blev favvostickor 3 av ebenholts.Underbara att sticka med.
Sista bilden togs med blixt. Lite gulare ton än i verkligheten..

Inga kommentarer: