onsdag 14 april 2010

Guess what!!

Haha! Gissa vad jag åt till middag idag!















Gott!!
De är  så duktiga på att inte skära bort fettet här i spanien. Underbart gott.

Idag sov jag till kl 10!

Vi åt inget på frukosten idag. Var fortfarande mätta efter middagen igår kväll.
Låg vid poolen nån timma. Det blåste som bara den idag så vi bytte stolar för att komma lite i lä.
Det blev inte helt lä, men helt ok.
Det är ju skönt när det fläktar lite också.

Nu så här i efterhand, frampå kvällen (21:30 lokal tid) ser jag att jag gott kunde pressat lite till idag.
Ha ha, coolt när man tycker att man bränt sig för lite!

På eftermiddagen fick jag lite kvalitetstid med mig själv på rummet medan G var i gymmet.
Satt nyduschad på sängen - den hårda - och stickade och lyssnade på spotify.
Och kunde sjunga med hur mycket jag ville utan olika klagomål...

Den här är tex en riktig sjunga-med-favorit.
En lite gladare goding:
http://open.spotify.com/track/1RvT8mqhGJLS6Yus0YAS5f

Hälen är klar på andra sockan.
Den blir nog färdig innan vi flyger hem.
I morrn har vi den sista hela dagen här.
Det får bli ett dagsverke vid poolen för att bättra på brännan.

Ska faktiskt bli lite skönt att komma hem.
Hem till den goa sängen.
Hem till soffhörnan.
Hem till alla barnen o andra släktingar.
Och hem till alla roliga projekt som väntar.
För att inte tala om det roliga och stimulerande arbetet!
Det är väl det som är det bästa med att vara ute på vift.
Att få se fram emot att komma hem.

Nästa projekt blir Fale-koftan. Det fina garnet från Fale Artut som jag ömt förvarar där hemma.

Nu har jag i huvet skissat färdigt hur det ska stickas.
Ni kommer givetvis att få följa detta delikata projekt så småningom.
En liten teaser. Norrsken och soluppgång....vad säger ni om det va!!











På lördag morgon ska jag upp till Fjällbacka med bästa kunden, tillika vännen, A.
En liten kombinerad jobb och nöjestripp.
Ska bli jättemysigt. Hoppas vi får fint väder. Det ser ut som att det ska bli blåsigt. Men det hinner ändra sig...
Här brukar jag hålla koll på vädret.http://www.yr.no/sted/Spania/Kanariøyene/Maspalomas/

Inget stoppar oss nu, tralalalaaaa!

Inga kommentarer: