söndag 11 april 2010

Fullständig kapitulation



















Det är som det är!
Bara inse fakta.
Idag blev det till att smörja in sig i 50+ och sitta i skuggan hela dagen.
Det är verkligen inte likt mig men... man får inse sin begränsning nån gång.
Jaja, den luktar gott i alla fall.
Kolla! Tom fötterna är rosa!


Idag lärde vi oss en ny rutin i frukostmatsalen.
Man kan ta espresso-kaffe i en speciell automat.
Det visste vi inte igår...
Det vanliga kaffet var lite blekt om man säger så.
Efter frukost gick vi en promenad.
Letade efter apotek, men alla är stängda på söndagar.
G har så ont i sin ichias. Han är klämd helt enkelt, haha...
På hemvägen tog vi in på ett grekiskt kafé och satt gott o väl en timma och bara tittade ut över havet och strandpromenaden.
Vilka olika roliga löparstilar det finns.
Och olika strandmode.

Väl "hemma" igen tog vi våra solstolar i besittning.
Med parasollet uppfällt. Ingen sol för Maggan idag.
När vi checkade in fick vi varsin lapp. Den var för the pool, sa portieren.
Det visade sig att man tingar sin egegn solstol på så sätt att man ser ut en stol som man vill ha.
En som inte redan har en lapp på sig då alltså... eller som har lapp men ett utgånget datum..
Och sen ber man den lille tjocke pool-mannen att plasta in lappen, fylla i datumet och rumsnumret, som redan står på lappen, med tusch, samt fästa den på sagda stol.
Hepp! Nu har jag en egen bestämd stol hela tiden vi är här.
G tog stolen jämte min.
Här ser man våra stolar utifrån strandpromenaden.
Det är glas-staket emellan hotellområdet och själva promenaden som det går finfint att fota igenom.















Socka två påbörjades under aprasollet idag och så här ser socka ett ut

Efter ett par timmar var vi lite otåliga. Ska inte säga att det är tjatigt, men, man är inte van att bara sitta o slappa sådär...Läste bok och vilade på rummet.
Kaffesugna... ner till poolcafét o fika.
Gick ner till havet på andra sidan strandpromenaden... alltså inte så långt.

Det är rätt mycket tidvatten. Man ser stor skillnad från morgonen till eftermiddgaen faktiskt.
Skulle uppskatta att det är en skillnad på upp emot en meter.
Det var här jag badade igår.
Så här glad var jag idag, fast jag var så påklädd.


En tjej och en kille sitter hela dagarna och vaktar sina fina sandfigurer.
Idag hade en Hello Kitty tillkommit.
Den lilla grejen längst till höger.

Ja, sådär går dagarna. Alltså de två vi varit här ..
Härligt!

Vid 18-tiden var vi duschade och insmorda. Vi tog en taxi till Puerto de Mogan.
Ja jag vet! Det var väl lite häfitgt kanske, men det var så jobbigt att ta reda på bussturerna o sånt.

Puerto de Mogan var jättesött.

Där åt vi middag.
Men, alltså, de kombinerar ju maten så himla konstigt här på Canary Islands!
Grillad tonfisk med grönpepparsås och russin!!! Och en istallation av nåt slags mos.
Morot/kålrot...vad vet jag.
Ser ut som en unge lekt med det..

Och jag lärde mig att det är en jädra skillnad på pimiento och pimienta.
Det första är paprika och det andra är peppar... Tjo flöjt!!
Jag hörde tonfisk med paprikasås när servitrisen beskrev dagens specialitet....
Apropå att lära sig! Jag har lärt allt som behövs för en LCHFare i España:
sin azucár = utan socker
con crema = med grädde
crema naturale = naturlig grädde (läs utan socker)
mantequilla = smör
Det är allt man behöver.
Och så det med pimienton, -an, en då!

Nä nu är klockan 20 över elva på kvällen (20 över tolv hemma).
I morrn fyller min gamla goda vän A år. 53. (Jiiiiiisus vad gammalt det ser ut! Det är min tur om två månader)
Henne ska jag komma ihåg att ringa först thing i morrn bitti.
Buenas noches alla!



Inga kommentarer: