måndag 15 mars 2010

Räknare

En räknare kan vara så mycket.
Det kan vara en stegräknare tex.
Eller en antalsräknare. Det är fackspråk för en antalsuppgift till en kund.... Jobbrelaterat.



Eller så kan det vara en besöksräknare!!
Ha ha! Som du serhar jag lagt in en sådan nu på sidan här intill.
Det har redan varit tre besök här! Säkert fler nu när du läser...

Kul!
En tjej jag känner har redan haft över 60 000  besök på sin blogg.
Well, nånstans ska man börja!

Nu har jag inte skrivit på ett tag. Inte sen jag var i Malmö torsdag till fredag. Här en snabb rekapitulation...

Efter seminariet i Malmö tog jag mig en garnrunda. Inget roligt napp i Malmö. Ängelholm ...sådär
Men så hamnade jag med hjälp av 118118 och gps:en i bilen på Brogatan i Falkenberg.
En sån gullig butik! Och en sån gullig innehavarinna!
Och tänka sig! Jag hittade det mest ljuvligt turkosa kid mohair!
Hon hade inget alls från Garnstudio, men desto fler och bättre garner fsån andra levernatörer.
Ska visa det fina turkosa så fort jag har en bild.
Butiken heter Sticka Lätt. Rekommenderas!
Brogatan 2 i Falkenberg alltså.

I helgen var jag på stick-kurs.
Studieförbundet Vuxenskolans regi på Redbergsskolan i Gbg.
Lördagens kurs gick ut på "små ändringar med stora effekter". Hur en liten detalj kan ändra ett helt mönster. Väldigt matnyttigt om hur man vänder maskor vid minskning o sånt. Fick mig också till livs att man kan lägga upp på mer än ett sätt. ... Vi fick träna uppläggningar, minskningar, ökningar och avmaskningar.
Och en sån trevlig och kunnig "fröken". Det var Lisa som bla har   VisaLisas blogg.
En sån rolig och trevlig tjej! Och väldigt duktig pedagog.

På lördag kväll var jag o sambo hos våra väldigt trevliga o gulliga grannar L&P. De hade dukat upp en jättegod buffé och vi såg lite melodifestival under tiden. Proppmätta gick vi hem vid tolv. Så mysigt det är att ha gångavstånd när man varit borta på kalas.
Min melodifestivaltippning gick fullständigt åt skogen.
Jag var nog den enda av alla 24 tippare som inte hade prickat in en enda palcering.
Bra gjort Maggan!!

Söndagens stickkurs handlade om spetsstickning. Jag tog med mitt röda fina garn som jag köpte i Helsingborg i torsdags. J-lar vad tunt det är!!
Efter sju omtagningar fick jag ge mig. Så nu stickas Harunin med dubbelt garn.

Och mönstret till Harunin.
På jobbet frågade de om jag börjat med programmering när de såg beskrivningen....
Utan "fröken" Lisa hade jag inte haft en chans att komma igång med det mönstret.
Men efter att på lördagen ha fått lära mig provisional cast on så fattade jag i alla fall första meningen.
Väldigt roligt är det i alla fall med utmaningen. Bilder får jag lägga upp sen.
Har varit lite slö med kameran senaste dagarna...

Och nu är det måndag igen och jag sitter på tåget till Stockholm. Himla resande nuförtiden. I morrn är det The Conference och jag ska tträffa nya stora fina kunden. Och titta på kollegan från Östersund när han drar e-on caset. Ska bli kul!
Hem i morrn med 16-flyget.
Onsdag morgon analysmöte i Reftele.
Och på hemvägen Ullareeeeeed!!

Idag blev jag lite sjösjuk på tåget. Mådde riktigt illa i bröjan av trippen.
Nu efter Katrineholm känns det bättre.
Kanske är det Orup i lurarna som rättar upp balanssinnet.


Den här är min senaste Orup-favvoo
Dra upp volymen o sjung med vet ja!! Det skulle jag gjort.... om jag suttit i bilen istället....


Har fått gjort en hel del jobb också så nu får jag ta rast och sticka lite tror jag.

Stor kram till alla mina horder av läsare

Inga kommentarer: