torsdag 11 mars 2010

Malmö via Helsingborg

Hos Tant Thea hittade jag (såklart) jättefint garn.
Tyvärr var själva fru Thea inte på plats men jag hade glädjen att blir expedierad av Cattis.

Så nu har jag blivit med spetsgarn till min Swallowtail eller min Haruni. Har inte bstämt än vilken av dem jag ska börja sticka på kursen på lördag.



















Tunt , 1200 m per 100 gram, alldeles mjukt varmrött, nästan mot orange.
Burnt Orange heter färgen. 70% alpacka, 20% silke och 10% cashmere.
Konstigt nu vände Blogger på bilden...den skulle vara liggande.

I alla fall så fann jag också ett lila garn att testa ihop med mitt karamellfärgade och ryagarnet till Krokusen.
100% Leicester wool. Egentligen ett sock-garn... men en sån vacker färg. Här ihop med ryagarnet och karamellfärgsgarnet. Hm, ger inte färgerna riktig rättvisa.















Teststickning på hotellrummer ikväll. Återkommer!

Måste också visa själva rummet. En hel svit, två rum o kök typ!
Fast sängen stod så himla långt ifrån den alldeles för lilla TVn så jag var tvungen att möbla om lite....
Före:














Efter:














Sängen hade hjul och nattduksbordet och skrivbordslampan var också portabla. Geschwint!
Nu ska jag surfa runt lite o kolla in om det finns några garnaffärer i Malmö. Måste ha nåt att göra i morrn efter seminariet ju!
Tjo!

1 kommentar:

Ann sa...

Vilka underbara garner!!! vad har du hittar för stick-kurs? Ha en jättebra dag i Mölmö :-)
Kram Ann