fredag 19 mars 2010

Krokus på stickorna

Ett framstycke klart och det andra påbörjat. Det går sakta framåt med lilla Krokusen.















Kära kollegan G gav mig en insikt igår när hon sa att "man måste ha tre arbeten på G, annars blir det så tjatigt." Ungefär så. Ja, det är ju så himla rätt.
Nytt för en gammal lutheran som jag, men rätt!
Jag som fått lära mig att "man gör först klart det man påbörjat, minsann!"
I alla fall så ville jag visa att den lilla Krokusen också har ett liv.















Lägg märke till de närmast museala stickorna.
På kursen i helgen fick jag ju veta att stickning är en materialsport. Ha, detta gillar sambon!
Nya stickor ska inköpas.
Gjorde ett försök igår att inhandla modestickor, men då fanns KnitPros rundstickor inte i 2,5.
Attans!
Det fick bli en traditionell grå tråkig stålsticka..
En god fredag önskas läsekretsen!

Inga kommentarer: