onsdag 10 februari 2010

I´m a sucker

Ja alltså jag är en sån sucker for sliskiga ballader.
En ny förmåga som går varm på min spotify just nu är Adam Lambert.
Nä, inte Arne Lambert!! Det var längesen han var poppis.
Den här Adam har tydligen varit med i American Idol mm. Jag hörde honom på radion igår morse. En sån himla härlig låt och röst!! Time for miracles var låten på radion.
No Boundaries är en annan låt helt i min smak. Och Want. Högt ska det vara!
Musiken är stundtals lite Queen-aktig. Pampig pop-rock. Fyllig och härlig röst med ett lagom litet rasp i bakgrunden.

Fick en flashback till sent 70-tal , tidigt 80-tal när jag såg den här bilden. Visst är det lite David Bowie över det hela? Stilen alltså...jag vet inte...nåt är det
Annars är några gamla goda favoriter de här:
Michael Bolton
Cher
Peter Lemarc
Orup
Mauro Scocco
Queen
Westlife
Nsync
Andrea Bocelli
Tommy Körberg
Arvingarna
Jill Johnson
 listan kan göras mycket längre..

Inga kommentarer: