tisdag 23 februari 2010

Dotters födelsedag och systers badanka

Kolla sicken söt badanka min kära syster A-M virkat åt mig!!
Yttepyttegullig! Man får pipig röst när man ser så söta saker.
Amigurumi!

































Min söta dotter A fyller 23 idag. Jag och dotter J var o hälsade på med kaffe, blommor och present i morse.

När hon föddes 1987 var det också en sån här vargavinter.
Hon var efterlängtad!
Svullen som en amigurumianka gick jag omkring i pappans gummistövlar i 12 minus.
14 dagar över tiden...
Inget roligt alls.
Men sen kom den lilla sötingen.
Hon var en snäll bebis. Bara åt och sov.
Jag minns att vi kollade att hon andades, så länge sov hon mellan målen.
Det är hon fortfarande förresten.
Snäll alltså.
Jaja, äter och sover också för den delen.
Ett riktigt matvrak har hon alltid varit. Och sover som en gris med för den delen.
"Finns det ingen riktig mat?" kunde en 9-årig A fråga när modern ställde fram frukostfrallorna.
Hon åt hellre köttfärssås och spagetti till frukost.
Älskade lilla hjärta. Hoppas du får en mysig dag!

Vips så gick 23 år och till helgen ska hon flytta.
För femtielfte gången redan...hihi
Gissa vem som är flyttkarl och flyttstäderska?

Inga kommentarer: