onsdag 27 januari 2010

Investeringar
















Ha ha!! En sån glädjeinjektion det är att en grå-grå januarieftermiddag åka till Normi o handla på sig lite godis!
Idag var Amanda med och shoppade upp sig till kollektionen hon ska göra på skolan i vår.
Det här köpte jag. Alltsammans nödvändigheter som ska få lilgga till sig i väntan på lysande idéer.











Två tyger till kjol eller nåt.. Orange lovikkagarn, 20:-/hg. Gick inte att motstå.
Effektgarn i svart/ljuslila bouclé. En raritet från tidigt 70-tal. Kommer säkert till pass en dag.
Ett par härvor senapsgult ryagarn inhandlades även. De ligegr fn i tvättmaskinen för att mjukas upp med sköljmedel och hårbalsam. Återkommer med resultatet av den utsvävningen.

Och så ett gäng olika knappar. De här är ju helt ljuvliga! Lite 60-70-tal va.


De här kappknapparna blir perfekta till den svart-turkosa koftan.
Obestämd tidsålder. Påminner om min mormors kappknappar. Mitten 60 typ.

Måste också lägga in den lilla godispåsen från i måndags. Hade en stund över i Varberg och
vips hade jag två nystan Sandnes Lanette 100% merino och två nystan Frost 75% ull och 25% polyamid i min ägo. Inhandlat på Gunnis Garn på Sveagatan.
De fina nystanen ska bli sockor så småningom. Jag hittade nämligen på Dödergöks utomordentligt inspirerande blogg ett par så söta Harika Socks. Mönstret köpte jag på nätet från Stefanie vad der Linden. Så himla smidigt. Det gick på ett ögonblick!
Här är godiset från Varberg.


Måste bara skaffa mig en riktig kamera. Det blir inge bra med mobilkameran. Ericsson T700...amatöööör

Inga kommentarer: